Sunday, January 11, 2009

...GATHER GATHER AGAIN...

Saturday as usual, bila start school, wkend pun bz jugak, caused the kids have madrasah over the weekend.

Yesterday hubby off day, so not so bad lah jugak ade driver, tak rasa penat sangat. Morning woke up at 9am, clean here and there than at 9.45 kejutkan Aqil n hubby. Aqil madrasah at 10.30, we left around 10.20, fetched Helmi n my fren, reached Andalus just on time.

Than I went to market to buy for MIL hati ayam, she kirim to buy for her cause kat her place dah habis. Admiralty market pun dah habis so me n hubby with my fren went to Marsiling market to look for it, alhamdulillah nasib baik ade.

MIL nak masak-masak and she jemput we all anak-beranak over to her place, ader makan-makan to celebrate my BIL 40th birthday, hehe, dah tua cik Li. Tapi still available tau, ader ker sesiapa yg berhajat, sila hubungi moralle k, hahaha......ret oooooo ret, sudi kah kamu menjadi adik ipar ku, larikkkkkkkkkkkks................

I sent hati ayam to my MIL house, than off to teh tarik for breakfast with hubby n my fren, sembang-sembang dulu sambil nak wait for time to fetch the two kiddos at madrasah

At 12.45 fetched the two, sent my fren n her son , me n hubby pun went home. At 1.30 hubby kenek keluar lagi to fetch Arin to An Nur madrasah pulak.

After hantar Arin hubby balik dulu, sempat took a nap for 2 hrs, we left to nenek house at 4pm. I went to CP first to buy for cik Li his bday cake. Reached MIL house terus sapedek, hungry seyyyy, cuma breakfast, lunch sengaja kosong kah peyut, hehe............banyak jugak makanan yg MIL masak, semua our favourite.

I pun ape lagi, snap here n there, duduk borak-borak, makan itu dan ini, sampai kembung perut. Around 5.30 hubby keluar kejap amik Arin kat Madrasah.

My MIL ader jugak jemput her adik beradik, suka-suka jer, so dapat lah jugak sembang-sembang ngan hubby aunties and uncles.

We were at nenek house sampai malam, we left MIL house at 10.30pm, as usual tak leh to late, hubby kenek work on Sunday.

Sebelum balik sempat jugak I rembat mana yg patut, maksud nyer tu pack makanan ler.......so Sunday tak payah nak cooked.........hehe...........




18 comments:

Lady Dyla said...

Epi burfday to him..
syonok dpt gather-gather mcm ni kan..

Moralle said...

dila, thanks dear, seronok sebab banyak makanan n dapat relaks tak yah nak masak, hehehe...

rasp said...

wah sis..bestnye ada makan2...aduhss me & food tak leh dipisahkan, how to diet!!! :D

neway simple but meriah jek nampak gathering nie :D .. syukur alhamdulillah!

Moralle said...

rasp, me to sis, tak leh dipisahkan with foods, hahaha...
all dishes cooked by MIL, tengok dia tu hari cam tired jer, manalah I tau dia jemput sedara mara, if not I datang siang-siang sikit tolong, ni I datang to makan je, haha..

CRAZY BEAUTIFUL88 said...

epi birthday, moga berbahagia selalu

Blushwax said...

Happy bday to your bro in law! Nanti I keep a lookout for calon eh. Hehehe.

Looking at the food is making me so hungry lah sis!

Erinsza said...

hepi bufday for him sis, wah siap promote mencari jodoh....

semoga ape yg dihajati akan termakbul .

sis jgn lupe visit www.erinsza.com I dah stop blogspot.

attyfir said...

epi besday to bro..sis..

besh sesekali berkumpul sambil makan2..

Moralle said...

cb, thanks sis :)


raf, thanks, oh kalau ader calon roger sis k, hehe...


erinsza, thank u, sajer jer nak promote for him, tapi yg punya badan tak tau pun lagi, hehe...okie nanti sis terjah blog baru u k :)


attys, thanks sis, ah ah sesekali ok lah kan :)

Shopaholic Mama said...

oh... ade competitor for my brother who is also single mingle but my bro mcm takde harapanlah coz he is already 48 this year.

PerantauSepi1306 said...

epi bufday to your cik li... syioknye wiken u sis.. full of yummies and gathering gitu :D

Me, Mrs Taj said...

br umur 40..org lelaki makin dia berumur lagi la dia berhati/berdarah muda!! heheheh

sis moralle, 2 hours tu kire nap ke? itu bukan nap lg dahh...itu tido terbungkang namanya!! heheheh ampun!!!!!

Moralle said...

sm, sama geng lah ni...


ps, baru nak merasa kebahagian ngan family mertua, hopefully berpanjangan kan :)


mrs taj, yup betul tu, eh 2hrs nap lah tu, nap membongkang, hahaha...

Kasawari said...

ret takder komen kat sini.. he he.. diam2.. tanda setuju kot..

Moralle said...

kasawari, ah ah tu lah, sepi tapi mahu, wakakakaka.....

pRincESs_N said...

besh kan sis dpt gather cmni....

~ Lady ell ~ said...

hahaha..sis, tak leh tahan tul siap ada iklan mengisi jawatan kosong..hehehe..

tp kn,pack mknn tu harus kn sis...

mummysyafie said...

banyaknya makanan..terliur sis.