Friday, May 30, 2008

SAD STORY...............

What happened??????????

Its Aqil, the past 2 days kakaknye away for camping. I was very touched about this. Yesterday night dia memang nampak tak de mood, duduk depan TV with me. Normally he will play with his toys, PSP, n will mintak itu ini to play with. Tapi I noticed the whole night yesterday he was very quiet sampai lah hubby came back from work at 11.30pm.

After hubby dah minum kopi, makan fried banana I bought for him, kite pun masuk tidur. I dah changed him into his pyjamas, pakai his socks and vicks than suddenly I noticed dia termenung sambil duduk kat katil with tears in his eyes. At this time hubby masih kat toilet. So I pun asked him, "Aqil why u look so sad sayang", and u know what?????????? he nangis sampai tersedu-sedu, macam tak boleh di tahan-tahan lagi. I pun hug him and try to comfort him, I dah suspected something, but I didnt mentioned anything. Than I asked him again, "Aqil missed kakak eh", he nod his head and said, "Aqil rindu kakak, kenapa kakak tak balik".

Ohhhhhhhhh kesian nye, I pulak macam nak nangis, tak sangka budak yg sekecil ini akan merasa kehilangan kakaknye dalam masa 2 hari.

He cried and cried, sampai hubby keluar from toilet terperanjat to c him crying. I told hubby why he cried, hubby pun tried to comfort him. When my hubby comforted him, he cried lagi, macam sedih sangat our words to him. At the end bila dia dah stop crying, I told him to go to kakak room and take their soft toys on the bed, Kak Arin bear and Kak Yana Panda. Kelam kabut he woke up to take the two toys and peluk sambil tidur.

Aqil, Aqil, tak sangka with his behaviour semalam. Selalunye when kakak went for camping tak pernah dia so sensitive like this, mungkin now dia dah besar, going to 5 years, so he felt lonely and kehilangan gitu bila kakaknye tak de.

This morning my sis called me to ask why Aqil bad mood and macam nak cry je. I told sis about what happened yesterday, so sis understand and pujuk him. Umi told him that later kakak come back from camping will singgah her place and hug him. My sis cakap he tersenyum lebar bila dengar kakak coming home today.

Tu lah dia cerita sedih yg menyayat hati I semalam, kalau dah bersama selalu nak gaduh, yg kakak nye walaupun dah tau adiknye tu baru 4+, pun nak bertelagah jugak, same with Aqil, kalau gaduh dengan kakak-kakaknye macam lah dia tu dah besar sangat, hmmmmmmmmmmmmm ini lah yg dikatakan adik bradik kan.


Now its lunch time, not sure nak go out or not, macam malas but macam boring duk kat office.






6 comments:

rasp said...

alahai sweetnye aqil nie... siblings camtulah kan.. bila ada, gaduh2, bila takde windu2 *ahaks*

Moralle said...

Tu lah dia, I tengok dia pun shahdu betul lah, cara dia tu yg I tak leh nak angkat, termenung macam orang susah hati...

Blushwax said...

Aaaaaaaaaaaawwww! Aqil is so cute! Rindu sampai nangis tersedu-sedu. So touching. Kesian Aqil...alone at home. Sunyi sepi. Sis, this incident is a good sign. You've succeeded in fostering a close relationship betw your children.

Moralle said...

Raf, its sooooooo touching sampai me pun nak melilih airmata ni. Mudah-mudahan they will grow-up loving each other forever and ever.

applepie said...

elelelelele..tomeinyer aqil nih..so schweet of him..budak2 skang sgt cepat btul matured..

Moralle said...

Ah ah lah Apple, macam drama sensasi gituk, duk kat katil sambil termenung, macam merenung jauh betul sambil melilih airmata, touch kan camtu :)