Wednesday, November 5, 2008

...TERENGGANU MARI...

Today work not so bad, boss not around, he's on surgery today, will be back either tomorrow afternoon or Friday.

One good thing if he is not around I can finished up all the pending works but since morning till now still lots of stuffs to clear, looks like I cant finish it thou ):

Nothing much to story mory, I snap hubby candid photo yesterday while frying keropok........ mati lah I if he knows I put his pics yg camni kat blog. Yesterday we went to buy groceries than reached home he wants me to fry the keropok that my anak sedara bought from Terengganu. But I very lazy so he fried it himself. Bila dah habis goreng, I tinggal makan, than he says, "ibu ni goreng malas, makan rajin", hehehe, biaserlah kan.

My sis son at JB married a Terengganu girl, so everytime they balik kampung I will kirim the keropok, I love keropok from Terengganu, very nice :)




13 comments:

rasp said...

betul sis, i pun suka keropok from trganu..if i tau sesapa ke sana pasti kirim..in fact, today i dpt from my fwen keropok & keropok lekor from trganu..balik goreng2 aaa..cik abe u leh tolong gorengkan tak ;D

~Eila Nur Kaseh~ said...

yu..yum..kopok ganu ni..sodap..hehe..sis, kalo beli kopok lekor..lagi best..cicah sos..adui..terliur la...

sW33tdARLiNG said...

terbangga jap sbg anak tganu!

salam kenal...

Moralle said...

rasp,sedap kan kopok ganu ni, wah u makan kopok lah malam ni, nak suruh Mr M goreng, kenek charge by mins ok tak, flight ke KL lagi, labour hrs yg penting, hehehe...


eila, kalau kopok lekor slalunyer i makan kat umah my sis, memang sodap gilerrrr ah.....


afkar'z, hi salam kenal to u 2, memang sesungguhnyer kopok ganu ni terbukti sedap sis :)

~ Lady ell ~ said...

betul sis,walau kt sini ade jugak buat kopok,tp kopok t'ganu gak jd pilihan hati...biar sape pn yg nk pegi or dtg dr t'ganu bende wajib dipesan is kopok...kalau tk,tk sah lh gi t'ganu...

Moralle said...

ell, power jugak kopok ganu ni ek, kesannyer sungguh melekat di jiwa, hehehe....

Isdaniya said...

suka jugak... kopok ganu ni... feberet kopok lekor.. maniss..

Me, Mrs Taj said...

keropok terengganu mmg best..me promote keropok terengganu not becuz me anak jati terengganu tau..tp mmg betol keropok terengganu sodap, nk wat mcm mn!! huhuhu

Erinsza said...

eeh best tau sis keropok terengganu nie.

memang syiok klu mkn.

Moralle said...

eida, yummy yummy kan :)


mrs taj, hehehehe........memang betul sis, super power kan :)


erinsza, hmmm saper tak soka rugi kan, hehe :)

Lily Satrina ® said...

✹ฺ keropok terengganu je ke sedap? keropok kelantan? i orang kelantan ni..hihihihi..semangat nasional pula..keropok ikan parang sedap! kalau terengganu, keropok lekor lah kan sis moralle..

✹ฺ tagline malas goreng, rajin makan tu pun applied for me as well..hahahah..

✹ฺ lps tu cicah dgn sos keropok tu tak? bukan chilli sauce maggi tu, yg cair sikit..macam nak je sikit..

✹ฺ mesti crunchy..krupp kraaap..for minum petang, heaven!

Moralle said...

tya, tak penah try lagi ni keropok kelantan, slalu people mentioned keropok ganu jer...keropok lekor memang sodap kalau makan ngan the sos kan...

PerantauSepi1306 said...

sis... kopok at kelantan and ganu mmg besh coz th eikan is more than the tepung.. so mmg yummy spashly the keropok lekor.. pergghhh haven u know.... ada masa jom jengjalan ganu :D