Wednesday, March 12, 2008

AT HOME STILL RELAXING

Hai hai I masih kat umah relaxing lagi, macam penat, anyway today I extend my leave. Banyak lagi yg tak settle. Dari hari Monday I balik until now hujan tak berhenti, my house dah macam kedai dobi. Tengok lah sendiri.






Macam kedai dobi my entertainment area, clothings from weekend kite pakai kat KL sampai ke semalam tak kering lagi.

I baru nak relaks ni, baru abis bikin keja umah sikit, masak yg simple-simple je, baru lah ni duk depan PC nak update blog. Ada lah lagi nak update about my KL trip, but jap lagi lah kan. Masih hujan lagi today, lebat sangat, risau tengok kain baju kat luar. Hmmmmmmmm, kalau ade dryer kan best, this is the time lah to use dryer, so senang je, tak yah nak jemur-jemur.

Talking about dryer, my washing machine pun dan mintak ampun. Monday when we reached home, me n hubby terus lah on cuci baju yg kotor, baju banyak lah jugak, suddenly my washing machine bikin hal lah pulak, the spinning lembab gitu, my baju suma tak kering sangat and ade bau terbakar pulak, ohhhhhhhhh, abislah ni, dah nak kenek keluar duit lagi belik machine baru. So kite decided to look for new one lah the next day, me an hubby pun masih cutikan. Takut pulak nanti tak tukar, terbakar ke or terus rosak, habislah I, nanti kenek cuci pakai tangan, ohhhh tak sanggup seyyyyyy.

We went to Courts yesterday to look for new washing machine, we did survey at other places, harga mahal sikit ah, since we knew that Courts is having cheap sale, so kite decide to go to Courts. We decide to pay cash not by installment, pasal if installments Courts ni melampau, I boleh belik 2 machine kalau installments, hehehehe. And its true, the model we saw outside is much more cheaper at Courts, for 8kg Sharp washing machine outside is selling at $695 and at Courts its selling at $560. Okay lah, brand pun bagus, the function pun bagus, they hv dryer sekali tau, but of course tak macam the real dryer lah, but at least it will dry your clothings about 70% from normal dryer. So dah order bagai, hubby mentel pulak nak look at other things, this one I tak leh lah nak britau skarang, nanti if barang dah ade, I will blog about it, for now, its rahsiaaaaaaaaa ku.







While waiting for hubby to settle $$$$$ with courts and make arrangement for delivery, I duk lah kejap kat soft sofa with Aqil yg terlelap di pangkuan

From Courts we singgah jap at Umi house, Abi rindu Aqil, baru 3 days tak nampak Aqil dah rindu. Reached Umi house, duk jap minum teh panas, borak-borak pasal trip, than kite pun cabut lah balik, dah pukul 6.30pm, the 2 girls kat umah asyik lah talipon tanye ibu and ayah kat mana. Oh yeee, Umi went shopping at First Lady, baik Umi belikkan adik nye sepasang Jubah yg sangat cantik, I sangat suka, leh pakai gi Jemputan with black pants, thanks Umi for the Jubah.










Simple Black Jubah with Silver flowers, so niceeeeeee











2 comments:

pearl'E.J said...

wahhhhhhh!! betulaa akak, mcm kedai dobi dah tu haa.. hehehe...

mane gambar washine mashine baru?? nak tgk gak.. bestkan kalau ada dryer, hujan2 dah tak riso baju tak kering...

Moralle said...

gambar lum ade, pasal the washing machine hari Sat ni baru they antar, nanti dah ade akak post k, hehehehe.