Saturday, March 15, 2008

TAK BOLEH NAK TIDUR............

Semua dah sleep kecuali the mummy lum leh sleep lagi. Don't know why, mata ni macam susah nak lelap pulak. So ape lagi, duk depan PC visit satu persatu blog yg slalu ku kunjungi. Most of them tak update lagi, maklumlah wkend, may b masing-masing bz with their wkend activities.


My day today was hectic jugak. Early morning pukul 8.30am the delivery guy called to say they are coming at 10am to deliver my things. Ape lagi, kelam kabut lah I wake up, bikin ape yg patut while waiting for them to come. I called hubby to check if he already got his M/C, rupa-rupanye he's at the parking lagi cuci car, so I told him the delivery man is coming at 10.


Exactly at 10am the delivery man came, hmmmm my new washing machine is here, best nye, tak de lah lagi masaalah nak cuci baju.





The old machine, nostalgia, diam tak diam almost 7 yrs the age of this machine






My new washing machine, 8.5 kg, transparent opening on top








Beside the washing machine, I ve mentioned that there will be another new gadjet that we have bought, tadaaaaaaaaaaaaa, here it is, my new Phillip LCD .............., mak soka sangatttttttt uuuuuuu.





42" LCD Phillip TV



Oopsssss ni my old TV, nostalgia jugak, age dah about 6 yrs gitu lah


The new TV will be mounted to the wall, so there will be a different guy from Phillip to do the mounting. After the delivery man left, I pun told hubby that I need to do some marketing, kat fridge dah kering kontang tak de barang, so while hubby and Aqil with kakak kat rumah, me and Arin went to the market. Oh ya, I almost forgot, dah sekian lama I tak receive call from my in-laws, tetiba the phone rang, my adik ipar call, he says he's coming over to send some dishes to us, hmmmmmmmm, what a surprise, I tau sebenarnye what is the occasion today, tapi I act blurr, because I knew they will never want me n family to come, so be it lah kan, I buat bodoh je. I told him to come over abt 12pm after I balik from market. Orang dah nak kasi rezki tak kan I nak tolak, nanti nampak sangat kan, so bagus lah jugak, tak payah I masak lunch today, leh relaks sikit.


Okay back to my story, after I came back from market, the TV had already been mounted, kejapnye, my hubby says tak sampai 1/2 hrs dah siap. Cantik sungguh TV baru dan gambarnye, maklumlah TV lama dah lama buat hal, gambar suma senget-senget masih jugak kite anak branak dok depan TV tonton. And now with the new LCD TV, fuyohhhhhhhhhh, best giler gambar dia, so sharp lah beb.





From the side

Front View


After my brother in-law came to deliver the lauk pauk, kite pun anak branak makanlah, sedap jugak, dah lama tak makan masakan mak mentua. She cooked, ayam lemak cili padi, urap, daging kicap n also ada begedil and tempeh goreng. Hmmmmmm enak skali sambil menonton TV baru.

At about 4pm we decided to go out a while to Ikea. We want to look for small cabinet where we can put or SCV box. Jalan pusing-pusing, at first we decided to buy a longer cabinet, than lepas tu rasa macam wasted, cause I bukan nye suka taruk banyak-banyak perhiasan, so to me its not worth lah, at the end we decided to buy just one small side table, okay lah jugak, simple and murah. Sempat jugak kite bergambar kat ikea, malu jugak nak snap-snap, cause ramai orang, but buat bodoh je lah, camera kite peeeeeee.



on the way to Ikea

posing at Ikea, this time ayah is the cameraman










We left Ikea dalam kul 7pm gitu, thought of going somewhere lah, tapi rasa penat pulak, asyik lah nak merayap, macam tak cukup-cukup merayap kat KL, so kite decided to balik straight je lah.


Reach home we ate dinner, than hubby fixed the small side table, cantik pulak dah taruk at the side.



Pukul 1030pm suma masuk tidur, ayah dah ngantuk sangat sampai tertidur kat sofa, tomorrow kenek OT, tak pe lah cari rezki lebih. Itu yg me tak leh nak sleep lagi, dari tak boleh tidur, lebih baik lah I update my blog.



Now dah rasa kelat pulak mata ni, skarang confirm dah boleh tidur, gd niteeeeeeeeeeee.

7 comments:

Ceera said...

wahhhhhhhh, soping sakan no. Sekali beli, grab semua.. hiks.. lcd tu memang idaman... hrap2 nanti ada umah sendiri, leh la rembat satu..

pearl'E.J said...

cantik arr akak washine mashine tuh.. transparent lagik kannn...

lcd tuh yg tak tahan tuuuuuu... lawoooooo...

Moralle said...

Ceera, tu pun idaman akak, since yg projection dah rosak bagai, so dah tiba masa lah kenek tukar.

EJ, tu lah dia, the latest model katanye, kalau yg lama kan tak nampak bendek kat dalam tu perpusing, hehehehe.

Aien cute said...

wah... cantiknya washing mechine akak tu, kita tak pernah lihat lagi washing mechine yang tutup dia transparent! first time kita lihat.

LCD tu memang idaman semua, kalau dapat grab satu memang best! gambar clear, puas hati lah...

macam tak sabar nak turun umah akak. Ahaks!

Moralle said...

Linda, itu pun idaman akak, tercapai gak akhirnye. Cepat lah mai sini, Ceera dah buat passport lum??

applepie said...

bestnyer lcd tv tuh...sgt layaaannzz picca dier..

Moralle said...

Apple, lama tak dengar brita, LCD impian tu, hehehehe