Sunday, March 23, 2008

SATURDAY AND SUNDAY - THE WEEKEND

Damn lazy betul lah this wk, ape yg kite plan suma tak menjadi, so the 3 days kat rumah je.

Saturday pagi hubby work, Kak Yana attending NPCC, Arin go madrasah, so I n Aqil at home tidur sampai kul 11am. Bangun kelam kabut masak ape yg patut than at 1.30 rush out to fetch Arin at Madrasah.


Dua branak ni tak de kejo, posing dulu sebelum Kak Arin kluar masjid

Tu dia Kak Arin dah kluar

I went out a while before Magrib with hubby to Shing Shong supermarket, nak cari udang, hubby mengidam nak makan udang lemak cili padi. Do a bit of marketing than rush balik nak watch my favourite Indonesian drama, Seandainye, best gila cite ni, ade my favourite actor Ari Wibowo. By the time I reach home I miss 1/2 of the story, but its ok, hari Ahad ada repeat telecast, nak kenek lah bangun awal sikit so that I wont miss it.


Anak ayah yg sorang ni, dah berangan nak drive keto lah pulak



Today I wake up lambat jugak, I miss the 9am repeat telecast so I akan catch the 2pm punye show. As usual lah, kalau Sunday, I hv to do lots of things, cooking, washing and clean the house. Today I cooked the cili padi prawn yg hubby nak makan, "Ibu sedap sey lauk ni, very manis" I bought a S$13.00 prawn per kg, besar jugak, puas lah budak-budak n bapak budak makan. Aqil tak makan udang, so omaknye kenek lah masak kan lain for him, fried chicken for bujang kecik. After cooking, just nice its almost time for me to watch the drama, so duk nonton drama sambil santap lunch, episode yg ni sedih banget sey, melilih ayer mata den, the hubby died of accident, while the wife berperang to give birth to their 1st child. The drama last for 1 hr, at 3pm baru lah I start to vacumm the house, nak suruh anak dara dua orang, hmmmmmmmm tak payah lah, menyakitkan hati je, lebih baik i buat sendiri. Dah abis suma kejo baru lah boleh relaks sikit sambil menanti hubby pulang from work. Dah about 5.30 hubby masih tak balik lagi, rupa-rupa nye depa kat parking cuci keto. Baguih lah jugak, dah kotoq sangat keto tu, ni lah disadvantage nye kalau amik keta colour white. Tapi not me who chosed it, hubby yg pilih, so dia lah yg kenek maintain keta tu.

Done with my update, now nak pi watch my favourite drama yg akan start at 8pm.








1 comment:

Ceera said...

elok la keta putih dari keta hitam, hehehe... kalau hitam, lagi hazab ok tengok kekotoronnye...

tapi putih pun hazab gak la... =P