Thursday, September 25, 2008

....THE LOST MOOD...

Wahhhh u can really felt the Raya mood here n there, if kat Cyber world ni, lagi terserlah if we read frens blog, card and e-card di layangkan sana sini, preparation for balik kampung, goodies and stuffs, ooooooo semangat kan........

I've been bz these few days with work thou big man not in, this wk will be the last work week, than most of uols are going for Hari Raya leave. Uols pun sure bz jugak menghabiskan kejo2 before the holiday break.

I felt like a bit lost, no doubts in my mind pun thinking abt Raya preparation but I felt that I'm not giving 100% to it. I'm thinking about my egoistic brother yg hving problem sekarang ni with us, my sms and call pun he tak layan, also worried about my another brother conditions at this moment yg masih not well. I dont want hubby and the kids to know hw sad I felt to celebrate this yr Lebaran, no matter what I still hv to show my happiness to them, they are everything to me.

Mana nak fikirkan my in-laws lagi, I'm sure hubby will not be happy with me if I make decision not to visit his parents this yr.........sungguh dalam delima seyy........but i know if I berkeras hati jugak......it will be world war for me with hubby......but Raya kan untuk bermaaf-maafan, can my heart forgive them????? is it fair to me ???????

Goshhhhhhhh!!!!!!!!! ape yg I melalut ni, everyone sedang bersuka-ria nak sambut Aidil Fitri, me n my moody feelings, walau apepun, I hope to find the answer to it before Lebaran and hoping that my brother will get well soon and my other brother will buangkan ego dia jauh2 and be with us to celebrate lebaran bersama...........

Oh I've taken this photo of the lampu lap-lip at my house since last week, Aqil very sibuk suruh ayah pasangkan lampu lap-lip, now dah pasang, everyday on lap-lip after buka puasa. But for a while jer, nak kenek save jugak electricity :)

And also ade lampu-lampu indah yg I snap at Serangoon Road for Deepavali and Geylang Serai lampu raya..........macam sama pulak lampu Deepavali ngan lampu Raya ni kan ......








14 comments:

attyfir said...

lawanya lampu kelip2..langsir pun lawa..amik ecard ye moralle

Moralle said...

atty's thank u, langsir tu yg hari2pakai, lum ade mood nak tukar, slalunyer petang raya lepas masak baru kemas mengemas, thanks laling, nanti moralle amik yr e-card k...........

~Eila Nur Kaseh~ said...

sis..mmg sedihkan kalo siblings jadi camni..nak plak nak sambut raya..lagi terasa..eila doakan agar kehadiran bulan Syawal nanti ade sinar baru buat sis & co..pray for u sis..
hati manusia..kalo dipujuk2 lembut juga..tapi amik masa laaa

Moralle said...

eila, memang sedih kalau nak di fikirkan, tapi tu lah kite tak bleh nak hindari perkara2 camni, macam mana tabah I selama ni pun tetap sedih jugak bila nak menjelang syawal, mudah-mudahan me dapat lebih tabah lagi sis..thanks :)

Ceera said...

semangat raya terus kan kak.. bila tengok jalan pasang lampu sana sini.. sukaaaaaa..

akak takmo sedih2 eh.. nak raya nie.. lupakan sekejap maslah tu tau.. buat cam biasa sajork..

Moralle said...

ceera, kat sini orang India pun semangat nak raya :)
InsyaAllah kalau bleh pun tak nak sedih2....nanti tak leh enjoy raya eh....

Anonymous said...

wahh..dh lip lap umah!

rasp said...

sis, i doakan that this raya things will work out for you! mmg sedih if teringatkan 'hal-hal' yg fenin tu but demi anak2 & hubby we kena strong and smile..try to enjoy the day & pray for the best! InsyaAllah ada hikmahNya!

Moralle said...

rillys, bujang kecik sibuk nak lap lip :)


rasp, thanks sis, mudah-mudahan, kalau fikir slalu kepala sakit, ni pun lagi fening kepala, 1st day posa after 8 days break......after all wat matters is my happiness with my dear n my kiddos :)

Shopaholic Mama said...

Sis, hope things will go yr way this raya. Pasal mertua you tu, susah nak cakap eh. Kalau pegi but kita tak dihargai, we feel hurt too. But its Hari raya, so nak kena jumpa jugak at least for yr hubby & kids' sake. Do what you think is right.

Kasawari said...

amboi.. matching ler langsir dgn kaler dinding tu.. lampu pun lap lip lap lip..

ingat dulu.. masa Arwah Atok dan Nenek tinggal di Blok 11 Upper Boon Keng Road, Geylang.. masa nak raya.. banyak lampu lap lip ni kan..

lama tak gi geylang serai.. adehh.. tanah tumpah darah ku.. he he..

Moralle said...

mama, that's the reason yg berat sangat I hv to think about, to go or not to go....but because its Lebaran dont think i hv the choice, I wished I do ...


kasawari, langsir tu lama lah bro, langsir glamour lum pasang, hehehe... Geylang every year penduduk kat situ challenge lampu lap lip....c sapa yg paling tantek :)
Oh awak orang sini ker asalnyer ???

PerantauSepi1306 said...

cantiknye lampu lip lap... neway dun worry... jangan bersedy k.. tak pe yang penting happy kan diri sis tu with ur family...

Kasawari said...

oh kira tu langsir lama eh.. langsir glamer tahun ni lum up lagi eh. he he

saya lahir kat geylang.. mak pun org geylang.. cuma dibesarkan sekolah di KL dan JB sebab dulu ayah polis malysia..dah pencen dah.. he he.. so dah jadi org msia.. he he..