Friday, September 5, 2008

...PAUSED.....CONTINUE...

Assalammualaikum and good day to all :)

Today its another bz day for me as usual. When I was typing this entry my boss is still not in, probably on the way but I'm hoping that he will not comes in like yesterday (had to paused and saved) .........the old man is already in, now he is out a while, so I continue again lah, hehehe......

Why workload at the office never ends kan, can someone please explain why ????????? Thou I hv someone to assist but still and it seems that my works are still the same, am I not efficient enough ??? dont think so, I am very very efficient weiiiii :) or I dont know hw to prioritize ??? not true also..........well work is still work, if not bz than something is not right somewhere.............

Yesterday, menu for my buka very very simple , I didnt cook instead went to buy on the way home. I bought daging goreng halia, kailan goreng, kacang sambal, mee goreng and epok2 sardines.

Ingatkan nak cook, but at 4pm yesterday I had stomach ache pulak, like stomach flue, tahan punya tahan, alhamdullillah berkat bulan puasa, dapat bertahan sampai buka.

Berbuka pun I didnt really ate, caused my stomach really not feeling good, sampai ke malam I got stomach flu. When hubby came back, I'm still awake sebab tak boleh nak tidur.

Than hubby gave me medication for stomach ache, sapukan minyak bagai barulah boleh tidur. May b nak kenek hubby manjakan dulu baru boleh sleep tak, hehehe..........

Sahur this morning pun I dont feel like eating anything, just ate cereals a bit + coffee. I hv to drink at least a bit of coffee if not I will fall asleep at work nanti. Normally will share with hubby the coffee during sahur.

Alhamdulillah now I felt better thou macam still sebu jer my stomach ni, mudah-mudahan dapat bertahan hingga ke waktu berbuka nanti, insyaallah.






13 comments:

rasp said...

Work is a neverending story lah sis! i pun camtu..kekdg i jez shut one eye, take a breather or two than continue...

Hope you'll feel better soon.. kena manja2 lebih dgn Mr M tu, baru ok! :D

I'll doakan u cepat recover k!

Moralle said...

rasp, neverending story???? betul lah tu, keja kat umah pun neverending kan.......same-same lah office or home.

Nak kenek tangan Mr M baru leh sleep lah, **ihikkss**

Hopefully will recover jugak, sayang puasa, cause for sure by next wk I angkat bendera pulak, hehehe........

PerantauSepi1306 said...

hope u'll get well soon, k sis.

Hehehee... manje tau kena tunggu mrM baru sihat.

Moralle said...

perantausepi, thank u sooo much, maklumlah dan tua-tua ni, nak jugak kenek manja2 gitu kan, hehehe...

Aien cute said...

sedapnya.. terliur sekejap. Aien tadi bersahur makan roti ajer, tak sempat. Ingatkan dah pukul 5.30 pagi ngupanya baru pukul 5am.. dah malas pulak nak makan pastu!

selamat berbuka nanti... rindu ngan akak

Anonymous said...

siannya..takpe eloklah tu nnti..manja2 sket

Moralle said...

aein, kalau sahur memang tak de mood nak mamam kan, roti pun okay lah jugak, akak pun windu windu :)


rillys, ni godaan bulan posa lah agaknyer, tapi dah rasa ok jugak, ni lah jugak berkat bulan posa :0

Ninie said...

siannya sis..masuk angin la tu...
btw, sedapnya lauk3 tu bulan2 pose ni..

Moralle said...

ninie, nampak dah ok since 2pm tadi, lauk-lauk tunjuk kat kedai, tapi memang pun sodap kering-kering camni :)

Shopaholic Mama said...

aiyoh, sorry ter-miss this entry pulak! how are you feeling now? Just look at the bright side, at least Datuk M will belai2 manja extra attention if you sakit!

Kasawari said...

saya org baru kat sini.. he he..
moralle ni kerja apa ek.. kat opis eh.. company besar ek.. he he

mana2 kerja mesti routine yang sama setiap hari.. pastinya akan sampai tahap boring gaban kan.. he he..

yang penting kepuasaan bekerja dan persekitaran yang memuaskan..

apa2 pun yang penting.. karipap tu buat saya lapar ler malam2 ni.. he he

Moralle said...

mama, its ok dear I know u bz mengemas or dah habis ker??? me dah alrite alhamdulillah, Datuk M dah kasi penawar, **ihikss**

Moralle said...

kasawari, me work in a Marine Company, kite build rescue boat for Singapore Navy, Police and also Malaysia Navy and Police. Other than that our Malaysian clients pun banyak jugak like Star Cruise, Cruise tasik Putra Jaya and ade lah lagi, panjang kot list nyer :)

I'm handling HR, Accounts dan segala2 yg bersangkut paut with the bz, memang bz slalu but kepuasan nyer tak der orang leh kacau I cause kite kat sini less than 5 staff, the rest semua operators yg build itu boat lah... so itu lah sikit sebanyak my work kat sini :)