Tuesday, September 16, 2008

...MY LEAVE...

Semangat nak sambut Aidil Fitri dah berkobar-kobar ni, hehehe........

My leave dah approved pun, yeahhhhhh...mak soka...I will be on leave from 30/9, will be back in the office on the 6/10........coti panjanggggggggggg

Hv uols apply leave for the lebaran, to those yg belum cepat2 lah apply, nanti susah nak dapat, especially those yg nak kenek ballot cause ramai orang Melayu satu opis. Takut-takut kot tergendala rancangan nak balik kampung ker oh whatever lah rancangan uols semua, cepat2 amik leave form tu than submit kat boss....... :)

My office not so bad lah, we all ade 3 malays jer kat sini, me and the other 2 is from operations side, mine very easy to get approval as long as its not end mth during accounts closing and the most important salary..........

I hv submitted my planned leave from Sept till December, since no. of people in the company are increasing, it's important now that I plan my leave, so my boss will know when I'll be around and when I will not be around, me kan kira macam VIP lah jugak at my office ni :)

My leave plan as follows :

30/9 to 6/10/2008 - Hari Raya leave
24/10 to 29/10/2008 - Deepavali leave - I pun sambut Deepavali :)
21/11 to 24/11/2008 - Aqil Khatan/sunat
11/12 to 16/12/2008 - Holidaying

All these are planned and semuanye yg big-big and important occasions yer, belum termasuk yg small2 occasions, yg urgent leave and so on, hehehehe............

So kengkawan, hope yr leave will be approved lah yer, to those yg dah get approval, tahniah kerana sudah berjaya mendapatkan leave and ..........






22 comments:

Anonymous said...

yg mula2 tu u wrote 31/9..september till 30th jer kan :P

anyway..happy beraya sakan nnti yer!

btw,ada award for u kat my blog ;)

Gembo said...

me tooooo - my leave approved this morning for 29 & 30 Sep & 3 Oct - meaning cuti panjang from 27 Sep to 5 Oct - sembilan hari campur weekend... woohoo

Mr G

Moralle said...

rillys, thanks dear for highlighting it to me, time I type kesukaan sampai salah lah pulak :)dah amend pun....

K nanti i amik itu award k...

Moralle said...

Mr G, wooooooo best nyer coti-coti panjang ni kan, relaxing with family sambil berlebaran :)

Gembo said...

sis moralle - 1st time raya at our own home... so need tme to prepare heheh

Mr G

Moralle said...

M G, ya I read abt yr entry on yr new Mahligai, tantekkkkkk sangat, tentu seronok beraya di rumah baru :)

mummysyafie said...

salam kenal kak..

wah..dah amik cuti erkk..kiter pun amik cuti panjang tiz year. 20 okt baru masuk opis balik..

nice blog sis!!

Shopaholic Mama said...

yahoo to you Sis. panjang you cuti! Me still not sure, maybe second day Raya I nak balik office...boohooo

Gembo said...

Sis moralle
Ye lah kan, 7 years beraya dirumah mentua - menumpang je, and then now.. we are in control heheh

pRincESs_N said...

wah...cuti pjg akak.....dpt lepak gn family kn..best!!

attyfir said...

sonoknya cuti..kita start cuti 27 - 5 , 6 naik keje..

rasp said...

i pun lum apply leave.. my company ramai malays..for the past few years the mgmt bagi block leave for the staff, that means one week tu cuti, close business..but will deduct gak lah from annual leave :D kiranya tak yah apply auto deduct..i have strong feeling tis year pun sama...

yuhuuuu cepat kan dah nak raya..how time flies...

Moralle said...

mummyshafie, salam kenal sis :) ooo yr coti lagi panjang dari I, hmmm tentu seronok, lets link k dear...


mama, lah kok 2nd raya dah nak work, naper tak amik long leave, leh datang umah I beraya, I kan coti kat umah jer, hehehe....


gembo, oh yer ker, 7 yrs lama tu, I duk umah mentua 2 tahun jer dah cam orang giler, hehehe....alhamdulillah dapat sambut kat umah baru kan :)

Moralle said...

n, dah apply coti lum, memang nak lepak kat umah jer, nak balik kampung tak der kampung pun ):


atty's, wah yr cuti panjang sikit dari I :)


rasp,some company practice that kan, okay lah jadi tak berebut cuti, semua dapat cuti, kalau tak deduct leave lagi besh....diam tak diam dah nak raya kan :)

Mommy Lily said...

sama la moralle
mami pon cuti 30 sampai 6hb.

thanks for the award yang

Moralle said...

mommy, best kan coti2, no problema, sama-sama kite semua share awards :)

~Eila Nur Kaseh~ said...

sis..ofis eila kebykan melayu..bos baik hati bg token raya dan cuti seminggu..sape2 nak amik lebih..leh apply lagik...syokkan..time raya ni la nak cuti giler2..

Moralle said...

eila, wah besh nyerrrrrrrr, coti 1 wk + token lagi, hmmmm recommend akak keja saner blh tak :)

memang betul, kesempatan untuk beristirihat menenangkan minda + spend time ngan family.........

eedany said...

wah...bestnya cuti panjang sangat ooo.

eedany pun dah apply leave & approved.

tapi cuti tak sebanyak akak. sebab cuti dah tinggal sedikit huhu...

Kasawari said...

wah cuti panjang tu.. mesti kampung jauh ni kan. he he...

jangan tak naik opis dah ler ek.. he he..

.K.I.T.E. .P.U.N.Y.A. said...

Salam...

Samalh kite
Cuti dari 27-28/09/08 29/09/08 - keje pastu cuti balik 30/09/08 sampai 08/10/08

nanti dtg raya kat umah K

Moralle said...

eedany, besh kan coti2 relaks2 kat umah :)


kasawari, jauh woooo kampung kiter....naik tu naik ah, tengok mood, kot2 sambung MC, hehehe....


kite punya, wah same2 lah, datang jangan tak datang k :)